Friday, January 15, 2010

salam satu malaysia semua...erm sebenarnya saya tidak lah berminat sangat dengan blog nie..tapi dah adik adik semua ader blog, tu yg teruja gak na wat blog ni semalam....so mulai ari nie saya pun memulakan lah story saya. jadi sesiapa yg nak beri pandangan dan komen2 boleh la post yer untuk penambahbaikan insyallah....



aku ingat nak cerita skit tentang diri aku nie...nama yg mak n ayah tersayang berikan ialah MOHD SHAHRIR BIN ABDULLAH, haa alhamdulillah sekarang aku dah 29 thn(sebenar) dah tapi kalau ikut i/c tu aku berumur 25 thn(x betul) tapi ader la sebab2 yg x leh aku ceritakan. biarlah keluarga aku je yg tahu kan an..an. aku ni ader 7 adik beradik dan kalau nak tau saya ada kembar tau... nama dia zulkarnain..masa aku baru dilahirkan dalam 3 bulan aku ader la sorang makcik nie yg ku panggil mama. dia minat sangat kat aku, jadi dia pun jumpa la mak aku, then dia minta nak jaga aku juga bergilir-gilir. d sebabkan kawan baik mak n ayah aku, mama n mak aku menjaga aku seminggu sekali sampai umurku 3 thun. kemudian umur 4 thun aku mengikut ayahku berpindah ke singapore kerana ayahku ni Navy(tentera laut). mak aku kater aku ni nakal. erm betul kut...kat singapore sekolah tadika hanya untuk umur 5 tahun. tapi mak aku kater aku menangis nak g juga sekolah tu..sampai cikgu tu terpaksa terima aku juga..hehe.jadi aku pun belajar la kt situ sampai dpt segulung sijil,..siap pakai jubah lg ..ok dah abis pasal aku nyer sekolah zaman kanak2 .bila umur aku masuk 6 thun aku berpindah balik ke lumut smpai la sekarang.maser kat lumut ni macam-macam cerita ader.. hidup aku ni x la seronok sgt mcm yg lain dan x lah sekaya org lain, tapi alhamdulillah syukur hidup sampai sekarang... dari umur 6thun aku tolong mak meniaga roti canai,nasi lemak dan kuih...aku ngan kakak aku la g meniaga terjerit terpekik la duk suruh org beli kuih..nak tau camaner kuih...kuih....ondeh..karipap..cuk badak.. erm lebih kurang macam tula..bila teringat nak ketawa pun ader sedih pun ader gak...tapi bila mak kata itulah duit nak sekolahkan kita orang adik beradik aku pun x dela ckp ape2 teruskan menjual la..sampai la aku umur 12 tahun....dan byk lagi rasernya kalau nak cerita.tp x yahla. ok tuje la untuk permulaan yer...nanti aku nak cerita pasal aku dan family pada usia 13-17 thun yer

No comments:

Post a Comment