Tuesday, January 19, 2010

peristiwa & kesah de' ipoh



haaa...macam ni, aku terasa macam nak cerita perjalanan aku dari mula jejakkan kaki di ipoh....
hehe..aku berada d ipoh pada 23/6/2003. aku telah di terima masuk ke POLITEKNIK UNGKU OMAR (PUO)dgn mengambil diploma akauntasi selama 3 tahun....sepanjang berada d ipoh nie, aku duduk di luar kamsis(asrama la).selama 3 thun tu aku berpindah rumah sebanyak 6 kali (uish byk tue)..sebab rumah2 yg aku duduk tu...semua nya keras(berhantu la). sebab tu berpindah....kemudian kwn2 aku menggelarkan nama chep (chef la)sebab aku ni suka masak kt rumah sewa aku...dan aku juga menjual lauk dekat budak2 poli yg malas masak.hehehe..termasuklah kakak aku yg belajar kt poli...
erm..kalau nak tau aku nie ramai kakak n mak n ayah angkat di ipoh tue..lebih2 lagi kat taman CempaKa...seronok gak ader family ramai..kat ipoh ni jugak la yg saya dapat tau yg saya dapat satu penyakit(&%#@*) biarlah rahsia. bila dapat tau tue down gak.tapi nasib ader kwn2 n mak angkat n kakak angkat yg byk memberi semangat...alhamdulillah syukur.....aku dapat atasi nya...aku pun mula lah bekerja de benteng (tempat mkan) cthnya basuh pinggan,ambil order dan buat air...bila raya aku ambil tender wat kuih raya...best gak...pengalaman bukan senang nk dapat..huhu..
kat politeknik pula aku rajin gak join aper yg poli puo ni wat..ader gak pegang jawatan Jawatankuasa Perwakilan Pelajar(JPP) selama 1 penggal. dan aktif dengan KESENIAN& kebudayaan politeknik ungku omar (KESUMAR). semasa aku dalam kesumar ni aku pegang selama 2 tahun sebagai pengerusi bagi kelab KESUMAR dan diluar poli aku ader group sendiri iaitu aril dance group....so aku memang busy
.setelah aku tamat diploma, aku terus mendapat surat lantikan menjadi pegawai kebudayaan(kontrak) politeknik ungku omar. so maser aku pegang jawatan tu aku telah menguruskan dan menjalankan program2 serta majlis2 rasmi politeknik..paling besar sebagai pengarah persembahan sempena majlis pembukaan sukan politeknik politeknik malaysia 2005..kemudian aku dilantik sebagai pegawai khidmat pengurusan koprat dan alumni (kontrak gak) memang best la.bos pun baik .(tq pn. noni ). x lama lepas tue aku pun dapat tawaran melanjutkan pelajaran di University Penysvilia Silvery Island (upsi) hahaha... ok la nanti sambung lagi yer.......

No comments:

Post a Comment